Ko gero, kiekvienas krepšininkas paauglystėje nori kuo greičiau įdėti kamuolį į krepšį iš viršaus. Ir daugelis atkakliai bando to siekti. Vieniems pavyks tą padaryti ankščiau, kitiems vėliau. Viena to priežasčių – brendimo faktorius. Žinoma, svarbiausias dalykas pasiekti tokiam tikslui yra šuolio lavinimas. Vieni jį lavina atlikinėdami šuolio programą, kiti tiesiog šokinėja į aukštį ir stengiasi pasiekti vis aukštesnį tašką.


Populiariausia šuolio programa – Air Alert

Vieno recepto nėra, tačiau šuolio programos išties yra populiarios jaunimo tarpe. O pati populiariausia šuolio programa neabejotinai yra Air Alert. Apie amerikiečių sukurtą šuolio programą, ko gero, yra girdėjęs daugelis. Tie kurie ją atliko yra įvertinę skirtingai. Vieniems tai atnešė pastebimus šuolio pagerėjimo rezultatus, kitiems per didelis krūvis pakenkė kelių sąnariams, kremzlėms.

Ir nieko nuostabaus, nes kiekvieno fiziologija yra skirtinga ir kaip minėjome brendimo laikas taipogi skiriasi. O šuolio programa yra štampuojama visiems vienodai. Tad mūsų patarimas būtų nedaryti aklai programų, o didelį dėmesį skirti tam, kaip jaučiasi jūsų organizmas po tam tikrų krūvių. Jeigu jaučiate skausmus, žinoma, kad tos šuolio programos tęsti nebeturėtumėte. Arba bent jau sumažinti nustatytus krūvius.

Lavinantiems šuolį vertėtų žinoti, jog koordinacijos pratimai yra nemažiau svarbūs, kaip ir sprogstamosios jėgos lavinimo treniruotės. Kad būtų galima įdėti kamuolį iš viršaus, visų pirma, reikia gerai valdyti savo kūną, kuomet atsispiriate nuo parketo.

Ankstyvesniame amžiuje (paauglystėje), kuomet raumenys dar nėra tinkamai išsivystę pusiausvyros, vikrumui, staigumui tobulinimui ir reikėtų skirti didesnį dėmesį. Tuo tarpu šuolio programa dažniausiai būna orientuota į sprogstamosios jėgos lavinimą, tad paaugliams tai nėra pats geriausias pasirinkimas.

Kitos populiarios šuolio programos – Artūro Leščinsko šuolio gerinimo programa, Sky is the limit, Sigito Krukio šuolio programa.

Air Alert šuolio programą dariusiųjų atsiliepimai:

  • Programa labai gera, taciau ji sukurta labiau profesionalams, nei mėgėjams, kadangi jos metu labai kenčia sąnariai dėl staigiu krūvių, kurie kartojami n kartų. Kas neturi ištvermės, tai irgi vargu ar baigs šią programą, nes pratimų metu dažnai norisi labiau mirti, nei tęsti juos. Aišku pabandyti galima, net jei nebaigsite, tai vis tiek tai duos teigiamą rezultatą. Šuolis kas be ko pakyla tikrai nemažai, tai priklauso nuo to, kiek esate sportavę. Aš asmeniškai prieš šitą programą vos paliesdavau lanką, o po jos jau beveik įdėdavau į kašį. Dar po pusės metą tai pagaliau pradėdavau įdėti. Ūgis buvo apie 182cm, prieš tai gero šuolio neturėjau ir tikrai nesu kokia tai anomalija, kuriam viskas lengvai pavyksta. Tad manau kiekvienas gali įdėti padaręs šią programą su panašiu ūgiu. Be to kas dar yra labai gerai, kad po jos praktiškai nebeina prarasti kvapo “pompa”. Nesvarbu ar žaisite varžybose ar tiesiog bėgsite. Taigi programa labai gera, bet nenustebkite jei po kurio laiko pradės skaudėti sąnarius. Žinoma, po metų ar dviejų tai dings, bet senatvėje vis tiek atsilieps.
  • Pats nedariau, bet kiek teko kalbėt su fizinio parengimo treneriais tai 80% kad kelenus susivarysit. Šuolis padidės, bet kelenai nebelaikys, nes daugumos klaida, kad daro ant kieto paviršiaus, todėl kelenai ir byra. Jei jau darot, tai ant kokios žoles ar dar ko minkšto.
  • Dariau ir nieko padėjo tik iš po traumos atsigaut ir jokie kelenai nebyra ant betono nešokinek ir viskas bus gerai.
  • Padariau visą, jokie keliai nesubyrėjo. 181 ūgis dabar ir dedu šiaip ne taip.
  • Efektas jaučiasi, kaip ir minusai.
  • Dariau, problemos su keliais, nerekomenduoju. Šuolis padidėja, bet neverta.
  • Dariau du kartus ja, efektyvumas garantuotas, šuolis išaugo tikrai daug, 15cm mažiausiai, nei prieš programą ir jokie kelėnai neišėjo. Jei taisyklingai darai jokie kelėnai neina šaibom.
  • Dariau, šuolis ir greitis pagerėjo žymiai, bet su keliais turėjau problemų kaip ir daugelis. Su laiku atsistatė tie kelenai kažkiek, bet jei be apšilimo bandysi šokt aukščiau tai iškart atkerta.
  • Jei taisyklingai darai programa traumų nebus na bent jau aš neturėjau, bet yra žymiai geresnė NBA fizinio trenerio sukurta programa intike 60-80$ kainuojanti, kuri tikrai padėjo. Arba jei pazystat ka nors iš Team Flight Brothers pas juos paprašykit.

Įvertink!

5 žvaigždučių vertinimas yra jums iš kairės pusės, o 1 žvaigždutės vertinimas - dešinėje.

Vidurkis: 1 / 5. Vertinimų skaičius: 1

Dar nėra vertinimų

Įrašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *